تحلیل و معرفی سریال و فیلم‌های‌ مطرح جهان

  • ژانر:درام, رمانتیک
  • کارگردان:Sam Levinson
  • نویسنده:Sam Levinson
  • زبان:English
  • ستارگان:John David Washington, Zendaya
  • مدت زمان:106 دقیقه
  • امتیاز:6.7 از 23,107 رای
  • تاریخ انتشار:5th February 2021
فیلم مالکوم و ماری

خلاصه داستان:

فیلم مالکوم و مری تک لوکیشن، با دو بازیگر

زندایا دوباره با خالق ‘سرخوشی’ سام لوینسون متحد می‌شود و در یک شب طولانی بی‌حساب و کتاب درمورد جان دیوید واشنگتن با یک بازی کشدار و حسابی که به دنبال نمایش پر زرق و برق یک کارگردان در حال ظهور است، بازی می کند.

زندایا و جان دیوید واشنگتن در این فیلم سیاه و سفید بسیار جذاب، پرشور و جذاب هستند. در بازگشت از یک نمایش موفق فیلم مالکوم، ماری از مالکوم به خاطر تشکر نکردن از او ناراحت است. از آنجا بحث به جاهایی می انجامد که به نوبت ناخوشایند، خنده دار، بی رحمانه و دل شکن هستند.

معرفی فیلم Nomadland در کویین مدیا

فیلم ملکوم و ماری گفتگو محور است که هدف انتقاد از فیلم و رابطه آن با هنر سیاه‌پوستان را از سردرگم‌ترین و گیج کننده‌ترین روش‌ها دارد: از طریق گفتگوی پیچیده یک کارگردان سفیدپوست (که اتفاقاً پسر کارگردان مشهور دیگری نیز هست)، فیلتر شده از طریق دو شخصیت سیاه‌پوست یکی برنده جایزه امی و یک مرد برجسته در حال ظهور (که اتفاقاً پسر یکی از بزرگترین ستاره‌های سینمای هالیوود نیز هست).

فیلم ملکوم و  ماری همچنین یک درام احمقانه و طاقت فرسا در مورد یک زن و شوهر است که احتمالاً نباید کنار هم باشند و فقط در حال حاضر گلایه و خشم‌های خود را با صدای بلند اعتراف می‌کنند.

این بحث و جدل در یک شب انجام می‌شود، در داخل یکی از آن خانه‌های شیک و بزرگ به سبک مدرن با پنجره‌هایی از کف که نیازی به کشیدن پرده ندارند. مالکوم (با بازی واشنگتن) نویسنده و کارگردان فیلمی است که می‌تواند زندگی حرفه‌ای او را به اوج تازه‌ای برساند. ماری (زندایا) دوست دختر غمگین او است که ناراحت است و مالکوم فراموش کرده است که در سخنرانی خود در مراسم اکران فیلم از او تشکر کند.

مالکوم با تحقیر می‌گوید: “از آنجا که من یک کارگردان سیاه پوست هستم و نقش اصلی فیلم هم یک زن سیاه پوست است، منتقدان سعی می‌کنند آن را از دریچه سیاسی ببینند.” ماری احساس می‌کند که به او اعتبار لازم داده نشده است زیرا مالکوم زندگی او را به فیلم بسیار موفقش که منتقدان از واقعی بودن آن استقبال می‌کنند تبدیل کرد. هنرمندان از زندگی کسانی که از نزدیک می‌شناسند وام می‌گیرند و خطر به هم ریختگی روابطشان را دارند. زندایا و جان دیوید واشنگتن مجریان با استعدادی هستند و بازی جان دیوید واشنگتن در اجرایی نیرومند، کاریزماتیک و قانع کننده است.

مالکوم علیرغم تمام ادعاهای خود، از عمق ناامیدی ماری در طی اعتیاد، مصرف بیش از حد و ترک اعتیاد او آگاه نبود.

بیان – یا فریاد کشیدن – با صدای بلند و بدون هیچ گونه بازجویی و کنجکاوی بیشتر، فقط به این معنی است که کسی یک چیز را تشخیص داده و سپس وجود آن را بازخوانی کرده است، نه لزوماً که واقعاً آن را درک کند یا وزن معنای آن را درک کند.

یک “دختر سفیدپوست از L.A. Times” بر دلخوری مالکوم و ماری غلبه می‌کند. او یک منتقد سینما است که هرگز در فیلم ملکوم و ماری نمایش داده نمی‌شود، اما فضای مالکوم را بسیار بی‌رحمانه اشغال می‌کند و با واکنش مالکوم به نقد او  ممکن است فکر کنید که آیا در هر لحظه او را به عنوان یک هیولا که از موبایل او خارج می‌شود خواهید دید.

دقایق و صحنه‌های متعددی برای تحریک این “دختر سفیدپوست” و به طور کلی انتقادات اختصاص داده شده است. فقط 5 دقیقه بعد، مالکوم تعریف می‌کند که چگونه در اولین نمایش او را با اسپایک لی، جان سینگلتون و باری جنکینز مقایسه کرد. او آزرده خاطر است كه او نام شخصی را مانند ویلیام وایلر نبرده است.

ماری هم ادعاهای مربوط به هنر خود را دارد، احساس می‌کند مالکوم برای ساختن نقش بدون دخالت وی، برای ساخت فیلمش یک “دزدی معنوی” از آسیب‌های گذشته او کرده است.

در فیلم‌هایی مانند مالکوم و ماری که یک زوج درست در مقابل چشمان ما از هم می‌پاشند، این که به یک راه حل برسند یا نه اهمیت کمتری دارد از چیزی که از طریق ابراز گلایه‌های آنها در طول راه مشخص می‌شود. گلایه‌های آنها نشان دهنده پویایی و برقراری ارتباط عشقی یا بیزاری از یکدیگر است؟

وقتی لایه‌ها به رابطه مالکوم و ماری برگردانده می‌شوند، آشکار می‌شود که هیچ لایه‌ای وجود ندارد. تنها دو شخصیت باقی مانده است که به طرز نامناسبی به عنوان ظرف معاملات عجیب و غریب یک کارگردان درباره هویت و حرفه خود ارائه می‌شوند.

تانگو سکسی، غم انگیز و خشمگین آنها شاید جالب‌ترین نکته‌ای باشد که در آن همدردی‌های لوینسون نه به نویسنده گرسنه برای شناخت بلکه به زنی باهوش که جایگاه خود را به دست نیاورده بر می‌گردد.

واشنگتن نقشش را خوب اجرا می‌کند اما این زندایاست که فیلم را به جلو می‌برد، سکوت‌های او حتی بیش از سخنانش تاثیرگذار است.

مالکوم و ماری در مورد اصالت و چگونگی درخواست این فضیلت بزرگ توسط افرادی که دانش و تخصص واقعی ندارند، اما هنوز هم فکر می‌کنند احساسات مبهم و “واقعی” آنها مهم است، بحث می‌کنند. موارد زیادی وجود دارد که لوینسون از طریق مالکوم صحبت می‌کند و این به معنای تکرار شدن مالکوم و ماری است.

لینک های دانلود

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران